Logo nedir? Kelime valörı olarak hamur içinlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak ustalıkletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda kelime valörının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan zat veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını meydana getirecek zat veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çaldatmaışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin elan çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde canlılık gösteren ustalıkletmelerin ekseriya logoları dalü simgeleme paha. Ama ansızın fazla dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çaldatmaışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, emeksiz anlaşılır, hatırlanması emeksiz, kabil başüstüneğunca azca skorda renkten oluşorospuıdır. Her çdenktaş baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine reva olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıkeşik icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran de temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu olgun çok önemlidir.