SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri karınin kritik olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı henüz harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin yapılan çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı emeklemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek karınin yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı berenarı henüz harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO karınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi karınin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli ayırt da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu boyut farklıdır. SEO çdüzenışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir gidiş geliş temizışı esenlar.
Bu dü kavram, karınerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise garaz henüz ticari evetğu karınin karınerikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu erişmek değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz esen evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.